2006/12/13

Snart ...


G!ve Me BaCk My W!nGs
Originally uploaded by x_angell0o0ve_x.
... är jag på väg bort. Och då menar jeg inte att jag ska dö. Men ska liksom österut. Och söderut eftersom. Men ska väl dö också en gång. Kanske inte just med detsamma. Hm? Iallafall. Værnes. 17.20. Då är det departure.

Ligger på skinnsoffan hos Pål (eftersom jag glömde att ta med ett täcke och kudde med i flyttlasset för att ligga ute på soffasängen i den inglasade balkongen, som hade varit jätteskönt. Ganska kall luft och varmt täcke - mmm, men nejdå) nu sista natten, som dom senaste två nätterna.

Klockan är över tre och jag klarar inte sova. Har fan haft problem med att göra det ända sen vi slutade på SFJ i Bodø nu för några veckor sen. Sover för länge och har generellt för lågt stressnivå och energiförbruk per dag tror jag. Är ju gott att sova länge, men ett helvete att inte få till att somna på kvällarna, eftersom jag vanligtvis blir trött och då lägger jag mig och somnar på 5 minuter.

Det som gjort mig glad är iallafall att jag använt (skräckligt) mycket pengar på en solid säck. 2000 spänn i fickorna på G-sport för en Haglöfssäck (jajamensan, här reklamerar vi så det svider Nareas). Men tror det i botten är en bra och långsiktig investering. Har egentligen aldrig haft en sån bra säck tror jag. 75 liter. Funkar väl i alla slags väder och på fjället med.

Dessutom har jag jallat på med Odd Nordstoga, Sheryl Crow, Eva Cassidy, Katie Melua, Bo Kaspers, Turboneger, RATM, Hellacopters, Probot, Nirvana, Muse, Skambankt, Kent, Israel Kamakawiwo'ole, Hellbillies och Chemical Brothers (m.fl.) på mp3-spelarn. Resan ska nog gå bra. Har dessutom snott med mig "Filosofi för nybörjare" av Richard Osborne från morsan (med häftiga illustrasjoner) för att ha nåt förnuftigt att läsa. Och för att fräscha upp filosofitankarna som stadigt svirrar runt där bak i huvudet.

Du undrar kanske vad bilden av ängeln gör på den här posten? Jo, tyckte den var fin jag. Och tänkte på Ida då jag såg den. Och henne tänker man en del på nu. Och dessutom så är det en del av min bloggstrategi; att posta bilder till texterna, så det blir roligare att se, och därmed skapa mer liv och flera läsare. Och för så att tjäna mer pengar på smygreklam i texterna, köpa upp Google och ta över världen.

Godnatt.

3 kommentarer:

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.