2007/12/09

Möjligheter

Äntligen.
Jag har fått tag i en liten Mac. Spännande, eftersom jag förut knappt har använt nåt annat än Windows. Nu måste jag hitta fram till funktioner och knappar som jag egentligen fattar ett skit av. Spännande.

Men varför? Ja säg det. Min kära HP-laptop har ju följt mig lojalt i goda och onda dagar. Men den börjar tyvär sacka efter...

Och har dessurom haft en tanke i längre tid om att lägga in alla mina CDn i digital form, så att jag kan lyssna på dom i en portabel spelare. Min mp3-spelare är alltför liten, så eftersom jag ändå tänkte köpa mig iPod, så tänkte jag bara, fan kör på.

Så blev det en svart Macbook och en iPhoneApple Store i 5th Avenue. Sweet. Nu har jag lagt in halva CD-bunten, resten kommer senare idag, efter jag har dammsugit runt (ser inte ut hemma nu, hybelkaninerna har tagit över totalt), fixat lite mer julstämning och ätit frukost.

Har aldrig helt fattat det här med "åvadjagälskarminmac"-mani som några av mina kompisar har lidit av. Nu börjar jag förstå litegrann av det iallafall. För den är ju verkligen fin. Liten. Funktionell. Och jag tror den kan vara en helt perfekt arbetsstation för sånt jag håller på med.

Har redan laddat ner stäsch och börjat baka till den, så den blir precis så som jag vill ha den.

God jul till mig själv...

1 kommentar:

  1. Ja! Hipp hurra for mac! Du kjem til å elske den etterkvart. Ohyes you are.

    SvarSlett

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.