2008/03/21

Påsk är digg

Påsk i fjällen!

Otroligt. Men har varit på två längdskidsturer på två dagar. Så ofta som jag åker längskidor liksom. Eh.

Bilder.

Men kul är det. Sådär mysigt, med familj och våra svenska vänner som är på besök.

Känns plötsligt som om man blivit gammal, och klarar att suga till sig tystnaden och luften som svävar här i fjällen. Att man klarar att njuta denna ro. Bara vara och slappna av.

För orkar inte balla på och orga för att komma hit och dit på fest. Kul nog det. Men härligt att låta livet bara gå lite på tomgång.

Men det ska ju sägas. Var ju på fest igår då, här på Stugudal. Och det är ju fanatiskt kul att träffa vänner och bekanta igen. Och karsk smakar ju alltid lika gott. Namnam.

Typiskt nog så tror jag att nån snodde min nya fina svarta Burtonjacka som jag köpte i New York när jag var där. Usch, har ju ännu inte åkt i backen med den. Menmen.

Trots allt. Det är ju bara en jacka. Fan märker att jag klarar ge lite fan. Livet bjuder ju på så mycket mer än jackor liksom.

(Ska sticka en tur på festen ikväll då, för att lämna tillbaka den jackan som jag igen snodde - ja, fan, det är kallt ute, och jag måtte ju ha nåt för att inte frysa ihjäl på väg hem till stugan igen - och se om tjuven törs hänga tillbaka den igen. Eventuellt om den fulla personen som tog fel jacka har vett att ta med den igen...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.