2008/07/08

Ögonblicken i nuet

Underbar. Och jävlig. På en gång.

Just så har dagen varit. Jag har visslat. Trallat. Sagt till vänner och kollegor att "Jesus, vad glad jag är för att jag hamnat här. Med er. Här liksom. Vad fint det är. Och vad bra folk ni är".

Detta på trots av min omöjliga hosta. Som ständigt är där. Inte radiovänlig direkt. Hah. Men lika glad för det är jag. Och ja, denna munterhet på trots av min trötthet också.


- Var glad för allt som livet ger, och allting som du kring dig ser...

Men vadå? Om man tänker på gårsdagen, söndag alltså. Ja, det inte varje söndag man avslutar med en flaska Cava, och att somna i soffan hemma sen med kläderna på. Men kul var det sannerligen. Pisskul. Tack för middag och för rundan på stan i ren carpe diem-stil Onkel Kevin och Frank.

För ögonblicken i nuet.
Som för alltid får mig att le.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.