2008/09/10

Grejen



Har med åren lärt mig att förstå att alla gör sin grej. Och att det nödvändigtvis inte behöver ha med godhet eller ondska att göra. Alla har sina skäl. Sina historier. Vilket spår man hamnar i kan bero på så mycket. Ett beslut man gjorde långt bort. Eller en släkts nära tradition. Kanske är man vilse. Hårt arbete eller tillfälligheter. Tvång.

? Vad gör du. Och varför. Varför just detta, och inte nåt annat?

Varför är så många journalister röda och inte blå? Vad utgör en typisk aktiespekulant? Vad är likheten mellan alla backpackers? Hur tänker en ledare som inspirerar miljoner? Vad är jobbigast - att vara unik och annorlunda, eller att vara normal och genomsnittlig? När vet man att man har lyckats? Misslyckats? Är allt i ditt sinne? Finns världen utanför, sådär egentligen?

Jag är alltid utlänning. Vart jag än är. Har börjat tänkt på hur det känns att inte vara det. Att inte vara i tvil om sin position och tillhörighet. Sin kultur. Språk. Utryck.

Inte för att jag nödvändigtvis kunde tänkt mig det.
Måste väl bara köra min egen grej.

Antar jag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.