2008/09/27

Svårt



Ser. Kikar utöver. Golvet. En fredagskväll.
Undrar framöver.
Gungande. Vajande.
Ser att dom ser. På mig. Undrar.
Ser jag dig?

Nej. Eller jo. Skulle iallafall kunna tro. Men ej.
Så nära men så långt borta. Igår eller idag.
Vad vet jag?
Ingenting. Om någonting. Ser bara tomt omkring.
Egentligen.
För verkligen.
Tänker man. Finns du? Här och nu?
03.47.

Svårt att bestämma.
Hårt.
Både känslor och förnuft.
En klämma. Vart hör man nu hemma?
Jag vill ha dig. Eller ej.
Det enda jag vet, är att det gjort ont.
Gått fel.
Inte funkat. Inga krafter att gambla på spel. Nu.
Men här är man. Fortfarande hel. På ett sätt.

Mätt. På allt och alla.
Orkar inte mer jalla. Hah.
Eller va?! Feg? Vad menar du?
Kanske.
Har man blivit en deg. Seg.
Som aldrig jäser. Blir nåt gott.
Kanske.

Borde
man

förstått?


(Tror jag gillar dig. Förlåt.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.