2005/05/20

Maj på T9

Vet inte helt vart man ska börja.

Men det har varit full fräs nästan non-stop här på Trøavegen 9 sen i början av maj och ända fram till den 17. Och bara på den 16. maj så var det enligt vissa källor över 70 pers här på hybeln!

Fan så kul det har varit! Massa russ. Massa vassdram. Massa som hänt:
-Klädspoker med massa nakna killar och en naken tjej.
-En svart katt som ständigt kom till oss och ville ha kos och mat.
-Folk från Røros, Selbu, Tydal, Skatval, Statsbygda, Brekken... Ja från överallt.
-Massa tomma 5-litersdunkar
-Pant för nästan 500 nok

Jag kommer att sakna allt det här. Så mycket som man kommer att sitta och snacka om senare. Ja, att minns du hur det var på T9?

Just nu är allt bara lite jobbigt. Så mycket som man ska gå igenom i huvudet innan man fattat allt. Så mycket som måste systematiseras. Man ska ju återgå till den normala vardagen med läsning fram mot examen utan att gå runt i ständigt rus. Men man får hoppas att vädret bättras så man kan sitta ute och bara njuta existensen. Bara vara glad för ögonblicket - utan att se sig tillbaka eller att försöka se framåt.

För det blir bara för jobbigt. Varför? Jag är sådär frontkollisionsaktig förälskad. När man vet att det ändå är kört, varför ska man ändå bara tycka om? Allt som jag längtat till nu i höst och framöver verkar så plötsligt inte så kul iallafall. Inte nu när man vet vad man missar. Just det är lite trist.

Men.

"Carpe Diem"

Är det inte det man säger?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.