2005/12/01

Farmor, du farmor...


Fick en telefon från farsan i tisdags. Han hade visst blivid uppringd av farbror Daeng. Farsan berättade mig att min kära farmor Ma på nåt vis har skadat sig, och pådragit sig en infektion i en tå. Hon är så gammal och skröplig, och hon ligger just nu på ett sjukhus, klar för en operation. Farsan sa att hon kanske inte kom till att klara sig, och att hon hade frågat efter blant annat mig.

Farsan ska resa ner till Thailand inom dom närmaste dagarna, och han frågade om också jag kunde resa med. Men jag kan ju inte åka förs efter min examen som är 12. eller 13. december. Inte har jag pengar till tur/retur Bangkok heller. Men kanske han skulle fixa nåt. Kanske åker jag ner till min kära farmor rätt efter examen. Fick ju inte till att vara med på min farbror Tiams begravning då han dog. Nu måste jag sticka känns det som.

Kanske får jag träffa farmor igen innan det är för sent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.