2006/09/21

Nyklippt och nykuppat

Ja i Thailand händer det minsann saker. Och själv har jag en sprillans ny frissa. Vet inte om det på nåt sätt är symbolistiskt över det hela men.

Lite snufsig och slapp efter en annars så rolig och vätskefylld Lofoten-tur. Fan hur askul som helst.

Men hursomhelst. Ack ja, nu är hösten här. Löv som flyger i luften, frisk vind och gulröda träd som sakta men säkert tar kvällen för i år. Skolan går sin gång, och kanske blir det en liten, eller egentligen ganska så stor, revolution på SFJ nu till hösten? Ja, på mötet som ska hållas si sådär 9,5 timmar avgörs en stor grej. Den som är där får se.

Har dessutom fått knatat ihop den där ringen jag fick från Öst-Asien. Har den på mig nu, höger ringfinger. Ovant, men det känns då rätt på ett sätt.

Sitter i sängen på Hammarlia, med "Hellbillies - Den finast eg veit" spelande ut av min kära HP Pavilion, med en liten längtan igen. Vad jag längtar efter?

Kanske att få komma mig utomlands.
Kanske få fixa ett eget produktionsbolag och snickra ihop en meningsfull och betydningsfull dokumentär - om fattigdom och elände, som slår oss bortskämda jävlar rätt i magen.
Kanske att få lära mig thailändska.
Kanske att bara äta en youghurt.

Har ju trots allt missat min chans att få se och höra Black Debbath här i Bodø, bara pga jobbings ikväll. Så är livet. Men tror jag ska smyga iväg i mörkret och ta en sån där blåbärsyoughurt nu...

Godnatt på er alla. Kämpa. Låt oss inte ge upp.

4 kommentarer:

  1. Jeg blir glad av det du skriver, Nareas:) Forøvrig har jeg nettopp også spist yoghurt

    SvarSlett
  2. Yoghurt e digg! :D Ja, den som vill kan ju bara få vara med vettu Anniken!

    SvarSlett
  3. Jeg vil også! Du betaler, sant?

    SvarSlett
  4. Og det var meg.

    SvarSlett

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.