2009/09/07

En gammal dröm

Det är nåt med det. Att vända hem.
Säger dom.
Inte vet jag. Önskar bara att vara jag.
Där.


Vertigo Bar by Morgales // CC-licensed.

Att tryggt passa in. Samtidigt som man känner en pirrande otrygghet.
I magen. Benen.

Nytt. Fast ändå inte.
Gammalt. Fast annorlunda.

Jag vill också fatta. Läsa.
Flera våningar inuti mig är tomma.
Som måste fyllas. Med stolar av ord. Några friska blommor av förståelse.
Kanske en god säng med roliga svordomar på.
Inte sant?


Bangkok Rooftop bar by Tushar Pokle // CC-licensed.

Tänka sig. Dom är där ännu.
Minnerna. Vill krama dom varje dag.
Men vad hjälper det? Mina förväntan är inte dom samma.
Ej heller mig.

Drömmen är så oklar. Fast den ändå skiner.
Starkt.

Som maten.

Åh. Vad jag älskar mitt hem.
Som jag aldrig haft.


Moon Bar Restaurant, Banyan Tree by Kevin Jewell // CC-licensed.

Önskar dig en god tur Anniken!

1 kommentar:

  1. Åh, takk Nareas, også håper jeg at du og andrea kommer til thailand en gang iløpet av disse to årene.

    Jeg er så spent, alt blir så annerledes. Jeg tror ikke jeg er helt forberedt på hvor overveldet jeg kommer til å bli i storbyen, hehe. Men det blir stas.

    Og vi skal garantert følge tipsene dine, det ser jo helt utrolig ut på toppen der.

    SvarSlett

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.