2005/05/27

En sen kväll på hybeln för mig själv

Sitter bara här för mig själv och lyssnar på halvtrist musik - med en halvkall Dahls bredvid tastaturet.

Det är en sån kväll där alla andra har det kul. Det är festing i Karskbua för en sista gång, och vi vet ju hur det blir då: Asfulla folk och massa kul. Det missar man. Ja, så är det när man nu ska vara så "seriös" och läsa helgen innan examen. Men bryr jag mig hur det går egentligen? Jo, så länge jag inte stryker - men jag vill egentligen ha minst en C, så nåt måste jag ju kunna skriva ner. Därmed måste jag läsa en del.

Men just nu har jag läst nog för idag, inte för att jag läst så mycket då. Öl smakar återligen igen gott. Och musiken blir bättre. Dessutom är det nu eld i spisen, så det är då ganska mysigt här inne i halvmörkret och ensamheten. Har lastat ner en del låtar; fotbollslåtar och gamla låtar. Sitter och prövar att spela lite lufttrummor med mina trumsticker. Sjunga lite också, men det blir liksom inte så himla fint. Hehe.

Det är egentligen ganska långt mellan sånna här fredagskvällar, men ibland kommer dom, och då är det väl bara att pröva hålla ut med sitt eget sällskap.

Ute regnar det. Men imorgon fyller man ju år, och då kan det väl hända att det skiner upp lite...

Godnatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.