2008/05/06

Jalla gubbar alltså!



Varför ska det nu vara så att det är fullt av folk, eh ja, gubbar, som
addar mig som vän på flickr? Jo det ska jag säga. Bara för att man är naken på bild, så är det helt jäkla plötsligt nå übersexuellt över det hela. Varför då? Det här var ju i en humoristisk setting. Eller är det bara jag som menar det?

Tolkning.
Denna tolkning. Men vad med sociala antenner? Ropar verkligen bilderna och min nakna och målade kropp (med litegrann censur också till och med för att skona era morsor):

"Jag är såå hungrig på äldre män!"

Eller kanske:

"Detta är ett sexstatement. Sweet va? Jag vill vara med i porrfilm, iallafall bli smekt av dig som ser på. Ahhhh."

?!

Om (naken)bilder nånsin kan uttrycka en slags barnslig humor och ett finurligt engagement för nåt, så trodde jag dessa gjorde det. Men så fel kan man alltså ta.

Hm, nakenhet är definitivt übersexualiserat. Alltför?

Bara checka det här då.
- Hur reagerer du instinktivt på bilderna? Hur tolkar du detta?

Vad skedde med kroppen, och hallå, det här är mig - och dig, och allihopa, så som vi faktiskt ser ut? Utan fashionkläder. Utan nå jall.

Utan tanke på sex.
Utan tanke på övergrepp.

6 kommentarer:

  1. Jeg får av en eller annen grunn flashbacks til en viss saltstraumentur av dette blogginnlegget. kan ikke skjønne sånt!?

    SvarSlett
  2. du svarade inte på frågorna! :P hehe.

    SvarSlett
  3. Ein kan jo skjønne at småpedofile gamle gubber blir litt våte i trusikken når dei ser ein flott ung mann i Nareas' lettkledde skikkelse. Men disse er jo sjuke i hovudet, og det er synd at dei forpurrer din oppleving av å vere naken.

    Forresten så er det ingen som vil vere venen min på Flikr, men no veit eg kva eg skal gjere viss eg blir desperat.

    SvarSlett
  4. Må man svare på spørsmålene når man skal kommentere?

    Jeg er jo enig med deg i at det ikke er noe likhetstegn mellom nakenhet og sex, og det synes jeg ikke at det bør være, og det tror jeg ikke at det er for de fleste. Men internett er jo et sted hvor alle mennesker med alle mulige syn har tilgang, og at noen av dem tar kontak bør jo ikke være så underlig.
    Når det kommer til den fotoutstillingen du har linket til, så er jeg litt i tvil på hva jeg synes om det bildet med de jentene. Det er et bilde med så mye sårbarhet i seg, at jeg kan være enig i at det beveger seg i et grenseland. Resten av bildene er bare fine.

    SvarSlett
  5. Det er jeg som har utgitt meg for å være alle de gamle gubbene. Jeg innrømmer det.

    SvarSlett
  6. aha, då ger ju allt mening!

    ja, är väl inte överraskad över gubbar som tar kontakt, men ställer oavsett frågan. vi har ju ett så psycho och ambivalent förhållande till våran kropp. en kropp som då är där hela livet, och det är ju inget nytt. vi har ju alltid varit nakna under vilka kläder vi än haft. men det knytts ju så starka skamfyllda tankar till den... hm.

    SvarSlett

Skriv in några ord vetja. Om du nu undrar över nåt, är oenig eller kanske bara inte har nåt bättre för dig.